Ærø oktober 2021

2 dages tur til Ærø  september 2021.

Den 26.sept. kørte 31 glade pensionister fra Haslev med kurs mod Svendborg.  Første stop var kaffepause på Knudshoved P plads. ”Desværre var kaffemaskinen itu” så vi fik kaffe på Monarch. Vi kørte ad den gamle vej mod Svendborg, det sidste stykke på den meget smukke Strandvej. Efter Svendborg gik turen til Tåsinge, hvor vi gjorde stop ved Valdemar Slot og Elvira Madigans og Sixten Sparres grav. Frokosten blev indtaget på Bregninge Mølle. Da vi skulle tilbage over broen var den lukket pga. et færdselsuheld. Vi tilbragte ventetiden på havnen i Rudkøbing. Vejret var meget smukt. Ved fem tiden nåede vi frem til Hotel Svendborg, blev indkvarteret, fik lækker mad og hyggede os på forskellig vis.

Næste dag kl. 10, sejlede vi til Ærø. Det var regnvejr, mest imens vi sejlede. Straks efter ankomsten fik vi en guiden om bord, som vidste alt hvad der var værd at vide om Ærø, godt krydret med historier. Vi havde ophold i Ærøskøbing, Marstal og Voderup klit. Frokosten blev indtaget på Rise Bryggeri inkl. ½ l fadøl efter eget valg. Tilbage i Ærøskøbing havde vi lidt alene tid inden turen gik hjemad.

Det var en meget vellykket og god tur med et rigtig godt sammenhold. Tak til alle.

Bregninge Mølle
Middagen indtages i Bregninge mølle